Zima, zima... :)

06.02.2017 13:33

Letošní zima je pro nás koňáky daleko lepší než ta loňská (zejména pro ty z nás, kdo máme koňousky ustájené v režimu 24/7) :) Ladovská zima to sice není, ale mrzne a nasněžilo dost na to, aby se dalo pěkně cválat po poli, aby se sníh držel i v lesích a dalo se dejme tomu zapřahat i za boby, sáně nebo lyže. 

My si s Eli zimu užíváme letos plnými doušky, jen nás teď poslední tři týdny trápil úbytek na váze i na svalové hmotě, zjistila jsem, že to bude špatným zoubkem nejspíš na levé horní straně tlamičky. Proto máme na zítřek objednaného zubaře a pevně věřím v to, že do jara Eli váhu hned nabere zpátky, pěkně se nasvalíme, zakulatíme a budeme spokojené na 200% :) 

Zimu se snažíme užívat si naplno, jezdímě ven do terénu, kde to Eli baví ze všeho nejvíc, ale když je krásné slunečné počasí, jdem se spolu projít jen tak ze země. Užít si trochu srandy a hlavně si zopakovat základní povely, jako je ustupování, zastavování, couvání nebo otáčení se - zkrátka respektování osobního prostoru. :) Musím říct, že v tom žirafka udělala od začátku zimy velký pokrok, jako starší koník je sem tam tvrdohlavější a snaží se mě přesvědčit, že ona je ten, kdo udává směr a tempo chůze. Vždycky si ale po pár napomenutích dá říct a uzná, že dominantnější vedoucí jsem v téhle dvojici já... :)

Taky jsme s kobylkou dostaly krásný dárek (buď opožděně vánoční anebo předčasně narozeninový :)) ) v podobě nové podsedlové dečky a elastickofleesových bandáží. Řekla jsem si, že když jsme obě holky, sladíme se do vínové bordó barvy, ať je to trošku veselejší. Hnědá a béžová je moc nevýrazná, chce to trošku změnu a omladit vzhled, no ne? :-D Myslím si, že volba to byla dobrá, všechno  bude ještě výraznější, jamile Eli shodí zimní kožíšek... Ještě čekám na zásilku bílých provazových otěží s bordó opletem na konci u karabin. Tímhle dárkem mi dotyčná osoba vyrazila dech, moc, moc děkuju...

V lednu jsme si s Eli otestovaly taky první jízdu za tmy s čelovkou. Společnost nám dělal Rolf se svým poníkem Orim a Eliška s valáškem Siriusem. Byla jsem určitě daleko víc nervní než Eli, ten večer navíc poměrně dost foukalo a sem tam poletovaly nějaké ty vločky. Já - napnutá jak gatě v průvanu a Eli? 100% flegmouš... :)) Jsem ráda, že se ve stáji našli lidi, kteří nemají problém jít do podobné vyjížďky se mnou. A vůbec, že tam jsou přátelé, kteří si na nic nehrají, můžu se s nimi poradit, svěřit se jim a všechno to dohromady tam vytváří moc fajn prostředí. 

Letošní zima je opravdu povedená. Mezitím s přáteli střádáme plány na jarní vyjížďku do nedaleké restaurace, nějakou tu hobby sranda jízdu zručnosti a v létě třeba opékačku buřtů s přespáním pod stany. Tak uvidíme... Zatím si ale užíváme téhle krásy... :)